انتصاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن
وبدا؛ طی حکمی از سوی معاون محترم بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، جناب آقای مهندس خسرو توکلی کارشناس ارشد مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) به سمت "سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن" منصوب شد.
وبدا؛ در متن این حکم آمده است:
خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بخصوص در حوزه بهداشت افتخاری است بس بزرگ که باید شکرگزار این توفیق باشیم. با عنایت به تعهد، تخصص و توانمندی شما، به موجب این ابلاغ، جنابعالی با حفظ پست سازمانی مورد تصدی به عنوان «سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن منصوب میشوید». امید است با بکارگیری مشارکت بین بخشی مدیران و کارشناسان، خرد جمعی و جلب مشارکت پزشکان ارجمند و کارکنان خدوم آن شبکه، ضمن بهره مندی از روشهای نوین مدیریت، فسادستیزی، با رعایت مقررات، عدالت و تقوی الهی در جهت ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و تحقق اهداف نظام سلامت موفق و موید باشید. از درگاه خداوند متعال و در سایه حضرت ولی عصر (عج) برای شما توفیق روزافزون آرزومندم.
لازم است مطالبی که ان شاء الله بایستی مبنای برنامه ریزی قرار گیرد متذکر گردد:
۱ - توجه هرچه بیشتر به بهبود و ارتقاء شاخصهای بهداشتی شهرستان، تدوین، پیاده سازی، پایش و ارزشیابی برنامه عملیاتی شبکه و توجه به برنامههای راهبردی استان و اسناد بالادستی و ابلاغی وزارت متبوع؛
۲ - نظارت کامل بر روند اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت (اجرای راهبردهای حوزه بهداشت و بخصوص برنامههای پزشکی خانواده، برنامه تامین و ارتقاء مراقبتهای اولیه در قالب تقویت برنامههای سلامت شبکه بهداشتی و درمانی، نسخه نویسی الکترونیک و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و توانمندسازی کارکنان و به ویژه بهورزان عزیز و ...)؛
۳- افزایش سواد سلامت مردم و تلاش جهت ارتقای کمی و کیفی هستههای جمعیت باور و جمعیت یاور و توجه به برنامههای اولویت دار مانند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و سایر فعالیتها در برنامه ابلاغی؛
۴- تقویت و نظارت کامل بر بازدیدهای کارشناسی از مراکز و خانههای بهداشتی تابعه و انجام منظم بازدید مدیران و توجه به پایش (پرسشگری، آموزش، یاریگری و شناخت) واقعی خدمات در نظام شبکه و بخصوص واحدهای محیطی و رفع نواقص؛
۵ - تلاش در جهت افزایش میزان رضایتمندی بیماران و ارباب رجوع و ارتقای کیفیت فرآیندها و خدمات بهداشتی درمانی در سطح شهرستان؛
۶ - برنامه ریزی مناسب جهت افزایش میزان رضایتمندی پرسنل و توجه به مشکلات آنان و تلاش برای جذب و افزایش ماندگاری پزشکان؛
۷- بررسی راهکارهای کاهش هزینههای غیر ضروری، اصلاح الگوی مصرف، صرفه جویی و مدیریت منابع، رعایت انضباط مالی و تشکیل کمیتههای کارشناسی در این خصوص؛
۸ - تعامل، جلب همکاری درون و برون بخشی مناسب با ادارات و سازمانهای شهرستان و مرکز بهداشت استان و سایر حوزههای دانشگاه؛
۹ - جلب و جذب سمنها و خیرین سلامت و افزایش مشارکتهای اجتماعی، مردم و مسئولین و افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی و اخلاق حرفهای؛
۱۰- اهتمام در اجرا و پیشبرد چهار برنامه محوری راهبردی حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۵ (۱- برنامه جوانی جمعیت ۲- برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع ۳- برنامه تعیین کنندههای اجتماعی سلامت (SDH) ۴- برنامه خودمراقبتی و ارتقاء سواد سلامت) که در راستای تحقق اهداف کلان سلامت کشور به عنوان اولویتهای اصلی مورد تاکید معاونت بهداشت وزارت متبوع میباشند؛ و۱۱- رعایت سلسله مراتب اداری و اجرای سایر موارد ابلاغی از سوی وزارت متبوع با هماهنگی این معاونت.
امید میرود که این مجموعه در دوره شروع مسئولیت جنابعالی با سنگ بنای محکم ایجاد و شاخصهای عمومی و اختصاصی آن و همچنین جایگاه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در میان واحدهای متناظر و سایر شهرستانها ارتقاء یابد و در راستای اهداف و سیاستهای نظام سلامت گام بردارید.
گفتنی است: از زحمات دلسوزانه و بی شائبه جناب آقای مهندس علیرضا قربانی در طول دوران تصدی مسئولیت مورد اشاره ، تقدیر و تشکر شد.